Nebezpečné sezení a jak na to

Mnozí jsme již slyšeli něco o sezení a jak je pro nás špatné (nemyslím teď sezení v base, které asi čeká dříve či později některé naše politiky…). Myslím sezení u stolu, v autě, před obrazovkou, prostě všechno to nadměrné používání našeho pozadí, na které naše těla nebyla evolucí vyrobena. Někde jsem dokonce viděl přirovnání „sezení je nové kouření“! No nevím, představte si, že bychom si nemohli v našich hospodách ani blahobytně vypouštět cigaretový dým, ani sedět. Snad to nehrozí, přece jen parlamentu trval ten zákaz kouření pár desítek let.

Tak jako tak, sezení se v naší době jen těžko vyhneme. Podle mě však mohou být jak zdravé, tak škodlivé sedací návyky. Je na každém z nás, kterou stranu si zvolíme. Zdravé sezení vyžaduje dávat pozor na následujících pět bodů:

  1. Znalost: vědět, jak sezení ovlivňuje naše zdraví, co je dobře a co špatně.
  2. Vědomí: uvědomovat si (často) jak sedíme a poopravovat naši pozici.
  3. Pohyb: nesedět dlouho v jednom kuse, často se hýbat, dát si pauzu, projít se.
  4. Protažení: dát si pravidelně strečink, ideálně každé ráno a pokaždé, když dlouho sedíme. Když je naše tělo flexibilní a mobilní, je jednodušší vyvážit negativní vliv sezení.
  5. Silné vnitřní svaly (břicho, záda): nám poskytují sílu pro správnou, rovnou pozici těla při sezení (i jindy).

Tady je skvělý plakát v angličtině, který jsem našel na Washington Post. Dobře shrnuje všechny zdravotní problémy, které mohou být výsledkem špatného sezení. Podívejte se sami, stáhněte z webu, možná vytiskněte a pověste někam do kanceláře, sdílejte s kolegy.

Weblink na originální článek ve Washington Post je tady.

Užijte si správné sezení a krásný den!

(Tento příspěvek byl v angličtině publikován na danfrolec.com: Dangerous sitting and how to improve)

One Reply to “Nebezpečné sezení a jak na to”

  1. Pingback: 7 důvodů proč by úspěšní lidé měli mít silné a aktivní svaly jádra - www.tristiri.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *